onsdag 16. mars 2011

Oppmålinger

I går var jeg på busstur til mitt nye hjem.
Jeg skulle hente nøklene til den nye låsen. Men først og fremst skulle jeg måle det hele opp. Det er merkelig hvordan stedet vokser i hodet, etter å bare ha sett det en gang. Så kommer jeg tilbake, og det var sååå mye mindre, enn jeg hadde tenkt meg.
Sjokkert funderer jeg på hvordan jeg skal får plass.

Så jeg tok med ruteark og tommestokk. Målte opp alle rommene. Det ble ikke så veldig stort i m2. Litt over 30 når det gjelder ren boflate. Men det er er to boder og et skap i tillegg.
Så var det hjem, og måle møbler. Klippe dem ut, og plassere dem rundt i rommet. Og merkelig nok.... jeg fikk plassert alt av møblement.
Vel, jeg regner vel kanskje med at det blir noen forandringer når jeg bor der. Det handler om å "bo seg inn" også.
Men nå vet jeg i det minste at jeg kan frimodig frakte alt over. Og ikke minst, vite hvor jeg skal plassere det med en gang.
Kommer vel til å føle det temmelig trangt, når alt er i kasser og ikke i skap.

Her hjemme er det fortsatt pakking. Nå er jeg helt tom for esker, igjen...
Vel, jeg kjøpte inn flytteesker fra Fretex. Fire store. Men de blir nok temmelig tunge å bære, i hvertfall for meg.
Så nå begynner skape, sjenk og lager å bli pakket klart.
Du å mye man har.... Fortsatt står alle bøker i hylla, dvd ved tv, noe glass i skapet. Og jeg har ikke engang begynt på kjøkkenet.
Men jeg skal leve her i 14 dager til, og har ikke lyst til å bo i esker denne tiden.
Så det kommer etterhvert.

Ingen kommentarer: