tirsdag 1. mars 2011

Kasser og plastbokser


Vært på Europris og kjøpt plastkasser. 49 kr for en ganske stor kasse.
Har visst samlet noen sånne nå. Sko, gensere, potter, vinterskjerf.
Og nå har jeg bokset tegne og malersaker. Og alle mine kreasjoner av bilder.

Man ser virkelig hvor mye man har, når man skal pakke for flytting. Og jeg som alltid har flyttet så mye før, og kvittet meg med så mye.
Men arv etter begge foreldre, på hver sin kant. To slekter, bilder, permer.
En del blir det jo, selv om jeg har bodd lite.

Jeg ser det ikke blir betalte plastkasser for alt. Heldigvis har jeg noen unge her, som skal samle banan kasser for meg. Skapet er full av gamle fat, blomstervaser. Ett kaffesett og sikkert mye annet.
Bøker, samme hvor mye jeg har fått ut, ser det ut som om bøker går inn av døren av seg selv. Kan ha noe å gjøre med bokklubber, og min egen glemsel i å avbestille.
Bra jeg har meldt meg litt ut. Hobbybokklubben er ikke lenger helt greia, når hendene ikke vil være med i hånd arbeidet. Ble kanskje litt mye jobb.
Ellers er det greit å få det på mail. Lett å avbestille månedens bok.
Men jeg får vel melde meg ut derfra også.
Og så Illustrert vitenskap og National geografi. Hoper seg opp.
Leser jeg alt. Nei, vel, littegranne kanskje.
Hyggelig å få post da.

Vel det blir nok noen banan kasser også. Pakke glasset pent inn, så det ikke knuser.
Et eller annet sted må jeg jo begynne. Har en kasse, tom. Sjekke om endel jeg har i boden.

Og så er det et skap full av gamle videoer. Har jo fortsatt maskinen og den fungerer stort sett bedre enn dvd maskinen.
Men ser jeg på filmer? Egentlig ikke noe særlig. Det var en stor hobby før.
Det er vel litt som boklesing. Orker ikke å la meg engasjere inn i andres fantasier.
Prøvde sist gang med den 11. Innsikten, tror jeg det var.
Men drama, hemmelig kinesisk politi, spenningen. Nei, jeg ble bare irritert og sur.
Det føltes som å bli borført mot min egen vilje. Så jeg la boken ned. Den var bare lånt.
Nesten bedre med faglitteratur. Sette seg litt ordntlig inn i tingene. Spesielt kroppen. Sammenhengene. Sosiologi, psykologi. sånt er spennende å lese.
Har visst blitt en fagleser, fra å ha gravd meg ned i Fantasy og romaner.

Åssen landa jeg her... Kasser og plastbokser. Pakke for å flytte. Har visst mest bilde bøker. Kokebøker, kultur bøker. Store bøker... oppslagsverk.
Vel, det eneste er vel Tausarus... engelsk ordbok, etter min far.
Resten googler jeg vel på nettet.

Er redd pakkingen blir forstyrret med gamle minner over ting jeg har samlet meg.
Og så alt små pjuset da. Min mor var ekstrem og julekassa har en del nisser i seg.
Men ellers, ting og tang. Pynt, lysestaker.

Sukk, hvor mye rart man har du.....

Ingen kommentarer: