tirsdag 17. september 2013

Ny tid, nye hobbyer

Ser det er veldig lenge siden jeg har skrevet i denne kreative bloggen. Jeg får nok forandre litt på innholdbeskrivelsen også. Jeg flyttet sammen med noen, men det gikk heller dårlig. Fra Mars 13 bodde jeg alene i et lite hus på Eik. Og her har livet utviklet seg, med hagearbeide og matlaging. Men en helt deilig sommer med mye soling og bading. Nå som nå høsten slår inn, har jeg endelig fått meg en symaskin. Så selv om hendene ikke fungerer for strikking og brodering lenger, så kan jeg fortsatt lage noe.

Nå har jeg aldri lært å sy på maskin, så jeg kastet meg heller over loppemarkedet og så hva jeg fant der. Det er ganske mye bra klær og bra stoffer på et slikt sted. Min første syjobb var å legge opp en gardin til verandadøra. Jeg klippet av kanten nederst og sydde bånd til gardinene. Fant vel ut når jeg vrengte båndene at det var mye håndarbeide med å sy på maskin også. Men med litt pauser, klarte jeg å få rettsiden ut.
Her er et bilde av gardinene.

Ingen kommentarer: