søndag 22. september 2013

Kjøkkengardiner

Har et riktig gammeldags kjøkkenvindu, som ingen av de nye kaffegardinene passer til. Har brukt mammas gamle kjøkken gardiner med litt rusjekanter på. Og blå og hvite gardiner fungerer godt på sommeren. Men ellers har jeg bare julegardiner, og det er litt tidlig å henge opp. Så i dag fant jeg to lengder med rød/brunt rutete gardiner på loppa oppe på Eiktoppen. Fikk dem for bare ti kroner.
Så når jeg kom hjem og hengte opp rød/orange gardiner i stua og bytta duken på bordet til hørstfargene, så var det bare å sette i gang med å klippe av de lange gardinene jeg hadde kjøpt. Sy dem opp, og lage bånd av restene. Jeg skjønner meg nok ikke helt på hverken nåler eller trådfasthet. Og sy sammen disse båndene sammen, ble nok litt mye for nåla. Får når jeg skulle sy på den siste strikken til å henge dem opp med, så brakk nåla...
Å skru av den, krever visst en tang. Og det orker jeg ikke nå i natt. Men de er i hvertfall klare for å slenges i vaska. Det blir alltid en viss lukt av slikke loppe ting. Her er et bilde av det ene båndet jeg sydd. Gardinene er i samme mønster.

Ingen kommentarer: