torsdag 26. september 2013

Jaktskjørt

Her om helgen var jeg på Loppemarkedet igjen. Denne gangen kom jeg inn siste timen og de hadde allerede begynt posesalget. Betalte kun 20 pr pose og kjøpte et par. Rett etter kom hun springende etter meg med et par poser til. De hadde begynt å pakke sammen, så det var bare å grabbe til seg. Glad jeg hadde med meg en tralle å få det hjem med.
I alt det jeg fikk med meg, fant jeg en grønn jakt bukse med skinn lommer og beltespenner. Den var slitt og så alt for liten. Men når begge buksebeina var i dobbelt stoff, klarte jeg å klippe løs nok stoff til å sette sammen til et skjørt. Det ble ikke så veldig langt skjørt, men godt under kneet i hvertfall.

Linningen var da alt for smal, men jeg fikk sydd på litt mer strikk i det siste buksebeinet til å forlenge linningen. Litt belte må jeg vel også få tak i, etterhvert. Ettersom det ikke ble noe glidlås åpning.


Ingen kommentarer: