onsdag 16. oktober 2013

Uterommet, klar for vinteren.

Utenfor inngangsdøra er det bygd et tak og der er det to benker under taket. Dette har blitt mitt røykerom, og der sitter jeg også ute på vinteren. Når vi kom hit, var det helt åpent. Så den første vinteren satte vi opp byggplast. Våren etter bandt jeg fast "spiler" av bambus pinner som jeg fant på Europris.
Der har nå ertblomstene klatret hele sommeren og blomkarsen hengt i blomsterpotter i de små åpningene på framsiden.
Det er helt greit å sitte der med teppe, på sånn blå varmeisopor... (vet det heter noe spesielt)
Men i år har jeg med alle disse stoffene jeg har fått, ønsket å myse det til litt mer. Så først stengte jeg av åpningen med en slags gardinvegg. Inne i disse gardinene la jeg et lag med byggeplast. Å de er festet i kantene, så at ikke vinden skal ta dem.


Selv om plasten hindret vind, regn og snø å komme inn, så var det fortsatt litt ukoselig. Jeg sydde sammen et par lengder av prøvestoffene jeg hadde fått. Kjøpte tre meter med borrelås som skulle klistres på. Og ble vel overrasket hvor sterkt limet var. Dette hengte jeg på plasten, og på gardinlengdene. Så nå har det blitt ganske koselig i mitt lille uterom.
Jeg har sydde trekk til de to isopor setene. Men de har jeg ikke tatt i bruk ennå. Det er fortsatt ikke særlig kaldt å sitte på sommerputene. Det ligger klart på loftet.



Ingen kommentarer: