onsdag 2. oktober 2013

Tightsdilla

Behovet melder seg nå som det begynner å bli kaldere. I det jeg også har gått noe ned i vekt, så står tights høyt på ønskelista. Så hvorfor ikke lage noen?

Naboen gjorde opprydning og jeg fikk en sekk innom, som jeg kunne plukke i. En strikka tights hadde vært veldig greit. Så når jeg fant en maskinstrikket jakke, i lys lilla, så måtte jeg bare prøve om jeg fikk armene over beina... Litt trangt over hælene, men den satt veldig godt på leggene. Resten var bare å klippe til og kaste over, så det ikke rakna for meg.
Da jakken var av størrelse mindre, så måtte jeg lappe på magen og i skrittet med stretch stoff. Men dette vil ikke synes noe under en tunika i alle fall. Det var egentlig veldig lite av denne jakken som måtte kastes.
Raglankanten ble til kant i livet, der jeg har lagt inn en buksestrikk, slik at den sitter skikkelig.
Skjøten kommer rett over kneet, og med litt dampstryking, så la det seg riktig godt til.
Den svarte tightsen kom som et tynt skjerf med pålimte glittersterjerner på begge endene. Det måtte bare bli en tights med glitter på beina. Nå var stoffet så tynt, så jeg måtte bruke stretchstoff i livet. Også her har jeg satt inn en boksetrikk for å få strammet til. Det var temmelig stort stoff, så her fikk jeg to hele bein helt opp, uten å lappe sammen. 

Da har jeg plutselig fått meg en strikka tights og en fin tights... for en kaldere tid..... 

Ingen kommentarer: