onsdag 2. oktober 2013

Lampeskjermer

Jeg fikk på min tredveårsdag en stålampe med to bøyelige lamper. Den står litt ustøtt med har fulgt med på alle flyttelass. Der jeg bodde før, røkte jeg inne, så stoffet på skjermene var ganske skitne. Stoffet på innsiden hadde også gått i stykker. Det var helt råtent.
Nå fikk jeg en pose med stoffer. Mye gardin/blomster. Så jeg fant ut at det var på tide å få byttet ut stoffene på de to skjermene. Fant der to helt like klippet, så at jeg fikk prestekrager helt ute på kanten av skjermene også...

En sak var at det indre stoffet på de opprinnelige skjermene, hadde en tanke stretch i seg. Men det hadde ikke det stoffet jeg skulle bruke. Så jeg må si, det har vært litt av en jobb for å få stoffet til å sitte sånn nogerlunde. At det ytre stoffet også var i plisse, ble en masse dampstryking. Jeg kom først til andre skjermen før jeg skjønte helt hvordan jeg skulle gjøre det enklest mulig.
Sydde på den første, før jeg hadde funnet kantebånd. Så jeg var glad når jeg fant grønt pyntebånd i butikken. Akkurat slik jeg trengte.

Det første bildet er av de gamle skjermene.


Ingen kommentarer: