søndag 29. juni 2008

Ventetid for sommervarmen

I ventetid for sommervarmen, har jeg i det minste begynt å gjort meg klar. Vi hadde det kjempevarmt og gressplensvidde tørke her tidligere, men det sluttet etter første uke i juni. Nå har det regnet, og alt blir grønt igjen.
De sier varmen er på vei.
Her har jeg hentet litt inspirasjon i boken Maskeball, og heklet meg et solliv. Kjøpt badedraktstoff, og foret med, og strikker til alle bånd og hemper da. Endelig har jeg fått noe som ikke strammer for ille rundt, stor som jeg er.

Det har vært litt av en håndarbeidsjobb, ettersom jeg ikke har noen symaskin i huset. Så alt er sydd for hånd. Måtte ty til fingerbøl, for det gikk hull på langemannen.

Er også i gang med underdelen. Resten av det garnet jeg har brukt på sollivet. Noe turkis og resten i den mørkeblå som jeg brukte å kante med. Tar sin lille tid dette her. Så jeg får heller bruke en mørkeblå shorts når varmen kommer nå.

Jeg forer alt, fordi jeg vil kunne bade med det. Og med heklede staver blir det bare litt for mye hull, for slike intime plagg. Bildet til underdelen kommer, når jeg har noe å vise som ligner på noe.

Ingen kommentarer: